Friday, October 30, 2009

Sadness And Happiness

We as a human will always face our sadness and happiness in our life . There is no avoidable for these two kind of feeling . As long we are living , we will need to face it . For me , I used to have a lot of happiness when I was small . As I grow up , my happiness rate keep on decreasing and my sadness keep on increase . No matter how hard i tried , it is useless to struggle . This sadness is come from surrounding pressure and surrounding situation . I hate sadness , even though I tried my best to overcome it , but it won't stop . It keep on coming one after the other . I wish I could change back to a child . As a child , I don't have to think about :
  • How to get good marks for my exam
  • How to live without parents
  • How to save money to survive
  • How to endure the feeling
Most IMPORTANT is no need to think what is " F-R-I-E-N-D ".

我们身为一个人将会永远面对着悲伤和快乐。这两种感觉是无可避免的。只要我们还在生活着,我们就必须面对它。对于我来说,当我小的时候我曾经有过很多幸福快乐的时刻。正当我渐渐地长大时,我的快乐的心情就继续减少而我的悲伤的心情却不断得增加。无论我如何努力,这都是没有用的斗争。这悲伤都来自周边压力和周围的情况。我讨厌悲伤的心情,即时我尽我最大努力来克服它,但还是无法让它停止。它还是一个接一个而出现。我希望我可以变回一个小孩。作为一个孩小孩,我不必去想:
  • 如何获取好的成绩
  • 如何生活在没有父母的陪同之下
  • 如何省钱生存
  • 如何忍受的所有的感觉
最重要的是不用去想什么是“朋友”。

No comments:

Post a Comment